زبل خان همه جا

شف* در فرهنگ فرانسوی چیزی بیشتر از سرآشپز معنی می ده. شف تو فرانسه یه هنرمنده مثل یه نوازنده یا یه نقاشه. چون از نظر فرانسویا غذا درست کردن یه هنره و از اونجای که تو اون فرهنگ خوردن غذا هم بالطبع باید در مدت زمان کافی و با طیب خاطر انجام بشه تا از زیبائی ظاهری غذا و طعم و عطر اجزای تشکیل دهنده اون لذت کافی برده بشه، من فکر می کنم که درست غذا خوردن هم یه جورایی یه هنره. از دید من غذا خوردن یه مراسم با دیسیپلین خاص خودش نیست مثل طرز صحیح نشستن و لقمه رو به دهن بردن. اگرچه این مسایل هم در جای خودشون با اهمیت هستند، اما غذا خوردن که مراسم صبحگاه پادگان نیست که هر روز صبح در همون زمان و با همون شکل همیشگیش برگزار میشه. غذا خوردن به رای من مثل نشستن تو یه کنسرت موسیقیه و کسی که می دونه چه طور باید از غذا لذت ببره و می تونه ارزش کار تهیه کننده غذا رو درک کنه، حتماً یه هنرمنده.

در هر حال حتی اگه با بنده موافق هم نباشید، حتماً قبول می کنید که دوست وردپرسی مون آقای زبل خان یه هنرمنده! کافیه یه نظر به پست جدید ایشون بندازید تا شما هم با من هم عقیده بشید.

 

* شف یا Chef de Cuisine مدیر و مسئول آشپزخانه رستوران فرانسوی است. وی کسی است که مدیریت طبخ، سرو غذا، تامین مواد اولیه و همچنین مدیریت نیروی انسانی آشپزخانه را برعهده دارد.

۲ دیدگاه

  1. mehrankarzari ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۷
  2. زبل‌خان ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۷