قهوه ترک

مواد لازم برای یک نفر :

قهوه ترک : یک قاشق غذاخوری سرخالی

آب : یک فنجان

شکر : به اندازه دلخواه

قهوه ترک

طرز تهیه :

برای درست کردن قهوه ترک، ابتدا باید فنجانها را مشخص کنید. همان فنجانی که (منظور قهوه خوری است) قرار است در آن قهوه خورده شود، به عنوان پیمانه استفاده می شود. اگر برای یک نفر می خواهید درست کنید، یک فنجان آب کافی است. آب را در قهوه جوش می ریزید. سپس یک قاشق غذاخوری سرخالی پودر قهوه اضافه می کنید. اضافه کردن شکر بستگی به ذائقه شما دارد. معمولاً کسانی هم که به قهوه تلخ علاقه دارند، قدری شکر در آن می ریزند.(می توانید قهوه را تلخ درست کنید و بعداً با دراژه های شکلاتی بنوشید.) شکر را اضافه کرده و قهوه جوش را روی حرارت ملایم گاز می گذاریم. قهوه را گاهی هم می زنیم. عده ای معتقدند به محض اینکه جوش آمد، باید آن را خاموش کرد و خورد ! اما به عقیده من، بهتر است بگذاریم قدری غلیظ شود. اینطوری طعم قهوه نیز مطبوع تر است. اگر زود از روی گاز برداریم، مزه آب می دهد ! این دیگر به شما بستگی دارد. بعد از چند بار درست کردن، قلق کار دستتان می آید. معمولاً تا سه بار که جوش می آید، از روی حرارت برمی دارند و هم می زنند و دوباره روی حرارت می گذارند.درضمن وقتی که خواستید قهوه را در فنجان بریزید، آن را دائم هم بزنید. وگرنه شما فنجانها را با آب قهوه پر می کنید در حالی که خود قهوه ته قهوه جوش جا مانده است یا همه آن در فنجان آخر ریخته می شود.

نکته ۱:

اگر قرار است برای تعداد بیشتری قهوه درست کنید، مثلاً ۷ نفر، در قهوه جوش، ۶ فنجان آب بریزید. درست است که مقداری آب تبخیر می شود اما در نظر داشته باشید که شما ۷ قاشق نیز قهوه به آن اضافه می کنید. در نتیجه حجم آن نیز بیشتر می شود.

نکته ۲:

اگر می خواهید قهوه را جهت فال گرفتن درست کنید (دور از جون روشنفکرها ! ) بهتر است در زمان طبخ، مقدار کمی شکر بریزید و بعداز آن نیز اضافه نکنید. زیرا دانه های شکر، ممکن است خوب حل نشوند در نتیجه فال شما دچار اختلال می گردد. پس تلخی قهوه را به سردرگمی سرنوشتتان ترجیح دهید !(توصیه ای بود از یکی از دوستان فالگیر !)

۲۷ دیدگاه

  1. morteza ۲۱ دی ۱۳۹۵
  2. رعنا میرزایی ۴ فروردین ۱۳۹۴
  3. رعنا میرزایی ۳ فروردین ۱۳۹۴
  4. ناشناس ۱۷ خرداد ۱۳۹۲
  5. نگاه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
  6. onyx ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
  7. مرتضی ۶ شهریور ۱۳۹۱
  8. قهوه ترک شازیلی ۶ خرداد ۱۳۹۱
  9. خاطره ۹ فروردین ۱۳۹۱
    • رعنا میرزایی ۴ فروردین ۱۳۹۴
  10. leila ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
  11. ماتا ۷ تیر ۱۳۹۰
  12. pani ۵ خرداد ۱۳۹۰
  13. راشل ۲۸ تیر ۱۳۸۹
  14. راشل ۲۴ تیر ۱۳۸۹
  15. weirdo ۳ مهر ۱۳۸۸
  16. مریم ۹ تیر ۱۳۸۸
  17. مریم ۹ تیر ۱۳۸۸
  18. دختر ایرانی ۷ بهمن ۱۳۸۷
  19. ahmad ۲۰ مرداد ۱۳۸۷
  20. 1 ۱۲ تیر ۱۳۸۷
  21. خازییل ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷
  22. mehrankarzari ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷
  23. رامین ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷
  24. علیرضا : ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۷
  25. mehrankarzari ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۷
  26. رضا ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۷