کیک توت فرنگی خانگی

دستور این کیک رو «ساورینا» دوست عزیزمون زحمت کشیدند و بعد از اینکه ما همیشه از کیکهای خونگی ایشون می خوردیم و خوش به حالمون می شد، برامون فرستادند.

فکر می کنم دیگه وقتشه که بریم سراغ کیکهای خونگی. به خصوص حالا که روزها اینقدر بلند شده و می طلبه که گاهی آدم عصرونه، کیک بخوره.

مواد لازم :

آرد : ۳ و نیم پیمانه ( می تونید از اول پیمانه تون رو لیوان انتخاب کنید. )

تخم مرغ : ۲ عدد

روغن مایع : نیم پیمانه

شکر : نیم پیمانه

شیر : نیم پیمانه

شهد مربای توت فرنگی یا شهد شربت توت فرنگی : نیم پیمانه

وانیل : نوک قاشق مرباخوری

بکینگ پودر : نوک قاشق مرباخوری

گردوی  خرد شده : مقداری

طرز تهیه :

اول از همه فر رو با درجه ۱۷۰ درجه روشن می کنیم تا حدود یک ربع تا بیست دقیقه گرم بشه. تو این زمان، می رویم سراغ درست کردن مایه کیک. ابتدا تخم مرغها رو توی کاسه می شکنیم و با همزن اینقدر می زنیم تا کف کنه و رنگش تقریباً سفید بشه.

کیک توت فرنگی خانگی

بعد ازا اون روغن مایع  و شکر رو می ریزیم و هم می زنیم. بعد، شهد مربای توت فرنگی یا شهد شربت توت فرنگی رو به شیر اضافه می کنیم و هم می زنیم و توی مواد می ریزیم. سپس بکینگ پودر و وانیل رو به آرد اضافه می کنیم و آرد رو کم کم به موادمون می افزاییم. وقتی که آرد رو ریختیم، دیگه نباید از همزن استفاده کنیم. با لیسک یا یه چنگال تا حدی هم می زنیم که مواد با هم مخلوط بشنوند و گوله ای توی مواد نباشه. (زیاد هم نمیزنیم چون در اینصورت بکینگ پودر خاصیت خودش را از دست میده و کیک پف نمیکنه ) سپس در صورت تمایل مقداری گردوی خرد شده به مواد می افزاییم. گردوها نباید به صورت پودر باشد وگرنه رنگ کیک را تیره می کند.کف قالب رو چرب می کنیم و مواد رو توش می ریزیم.

کیک توت فرنگی خانگی

برای خوش طعم شدن کیک می تونیم مقداری سس شکلات (مثل تصویر بالا) روی مواد بریزیم. البته به خاطر داشته باشید که اینجا، زیر کیک است ! چون کیک قرار است از قالب درآید. قالب رو توی طبقه وسط فر با درجه حرارت ۱۷۰ درجه می گذاریم و در فر رو می بندیم. حدود بیست دقیقه بعد، کیک آماده است. برای اطمینان می تونیم یه دونه چوب کبریت یا چنگال رو توی کیک فرو ببریم. اگر مواد بهش نچسبید، یعنی کیک آماده است. این قالبها، تفلون هستند. نیازی نیست صبر کنید کیک سرد شود و بعد آن را در آورد. وقتی هم که داغ است می توانید کیک را بیرون آورده و در ظرف مورد نظر بگذارید و اجازه دهید خنک شود. سپس می توانید با مربای توت فرنگی و شهد آن و یا خود میوه توت فرنگی آن را تزئین کنید.

مربای توت فرنگی خانگی

نکته ۱ : این کیک با خامه تزئین نشده است. (به دلیل جلوگیری از افزایش وزن !) به امید خدا در آینده در مورد خامه فرم گرفته و استفاده از آن برای تزئین کیک خواهیم گفت.

نکته ۲ : کیکی که دستورش را ملاحظه فرموید، پایه کیک خانگی است. البته به شرط آنکه به جای نیم پیمانه شهد توت فرنگی ،  شیر استفاده شود. یعنی در مواد اولیه، میزان شیر، یک پیمانه و میزان شهد توت فرنگی، هیچ پیمانه باشد !

۲۳ دیدگاه

  1. مطهره ۲۵ تیر ۱۳۹۶
  2. رویا ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
  3. Saba ۷ فروردین ۱۳۹۵
  4. هما ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
  5. parasto ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
  6. ali ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
  7. فرانه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
  8. 000 ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
  9. مسيح ۱ اسفند ۱۳۹۲
  10. سلاله ۲۲ اسفند ۱۳۹۱
  11. سونای پارس ۷ دی ۱۳۹۱
  12. shima ۲۶ خرداد ۱۳۹۱
  13. شقایق ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
  14. مریم ۳ مرداد ۱۳۸۹
  15. طنین ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸
  16. جسيكا ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۸
  17. مريم رازي ۶ اسفند ۱۳۸۷
  18. لیلا ۱۷ شهریور ۱۳۸۷
  19. hanita ۱۲ شهریور ۱۳۸۷
  20. سميه ۳۱ خرداد ۱۳۸۷
  21. نجمه ۲۸ خرداد ۱۳۸۷
  22. ساورینا ۲۵ خرداد ۱۳۸۷
  23. علیرضا : ۲۵ خرداد ۱۳۸۷