ساندی توت فرنگی

من نمی دونم منظور از ساندی چیه. ولی این دسر رو که درست کردم، خوشمزه شد. شاید دستورش رو جاهای دیگه هم دیده باشید. ولی من بهتون می گم اول از کجا شروع کنید :

مواد لازم :

توت فرنگی

هلو یا زرد آلو

بستنی وانیلی

ماست چکیده

پودر قند یا پودر شکر

طرز تهیه :

طبق معمول، نسبت ها بستگی به خودتون داره. اینکه می خواهید برای چند نفر درست کنید و گنجانش ظرف هاتون چقدره. اول از همه ماست و بستنی و پودر قند رو با هم مخلوط کنید. سعی کنید میزان بستنی بیشتر از ماست باشه. بعد اینها رو بذارید حدود نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه توی فریزر باشه. زیاد نباید یخ بزنه. شل هم نباید باشه. بعد از این مدت، ظرف مورد نظرتون رو آماده کنید. اینم بگم که تو دستور اصلی اش، نوشته با هلو درست بشه. من با زردآلو هم درست کردم خوب شد.

ظرف رو میاریم. اول از همه یه ردیف توت فرنگی دو نیم شده و هلو یا زردآلوی خرد شده رو می ریزیم. بعد یک لایه مخلوط ماست و بستنی ( اسم این ترکیب ،ماست یخی است) می ریزیم. یه بار دیگه این کار رو تکرار می کنیم. در پایان پوره توت فرنگی (ترکیب توت فرنگی به شده و پودر قند ) رو روی مواد می ریزیم و با توت فرنگی و هلو یا زردآلو یا هرچی که خواستیم تزئین می کنیم.

امتحان کنید . خوشمزه می شه !

ساندی توت فرنگی

نکته : قبل از اینکه ماست یخی رو از فریزر بیرون بیاورید، کار خرد کردن میوه هارو انجام بدین که تو این فاصله یخش آب نشه. بعد از درست کردن هم زود بخورید !

لینک مرتبط :

شاتوت بستنی

نوش جان ؛ گوارای وجود !

۶ دیدگاه

  1. محبوبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۷
  2. محبوبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۷
  3. نجمه ۳۰ خرداد ۱۳۸۷
  4. نجمه ۳۰ خرداد ۱۳۸۷
  5. سحر ۳۰ خرداد ۱۳۸۷
  6. نسيم ۲۹ خرداد ۱۳۸۷