هنر آشپزی – شماره ۴۶

شماره ۴۶ ماهنامه هنر آشپزی ویژه مردادماه هم دراومد. این شماره مجله ۹۶ صفحه داره که ۳۸ صفحه ش تبلیغاته (البته تبلیغات مرتبط) و به غیر از یه مقاله که راجع به نگهداری و نحوه ذوب کردن و استفاده ازHonar_Ashpazi شکلاته (صفحه ۶۸ به قلم خانم گلریز کاوه) و یه مقاله دیگه در ارتباط با گیاه مریم گلی، خواص و طریقه مصرف اون (صفحه ۹۲ به قلم دکتر تورج زرگر)، بقیه مقاله ها همه دستور طبخ و تهیه ست. من جمله:

طبقات ماهی ص ۱۴، سالاد مرغ و بروکلی صفحه ۱۵، سالاد لوبیا چشم بلبلی صفحه ۱۹، خوراک مرغ تایلندی با سس فلفل صفحه ۲۸، آش ریحان صفحه ۳۱، گراتن بادمجان و سیب زمینی صفحه ۵۶، موس خیار و شاهی صفحه ۶۴، پای گیلاس صفحه ۷۳، مارمالاد زردآلو صفحه ۸۰ و … و در کل ۴۸ مقاله شامل دستور طبخ غذاهای ایرانی و خارجی، سالاد و دسر و انواع شیرینی جات.

این شماره از مجله هم مثل شماره های قبل تمام رنگی، مصور و دارای کیفیت خوبیه. تمام دستورات بلا استثناء با یک عکس زیبا تزئین شدن. عکس روی جلد مربوط به مقاله “دلمه سیب” خانم زهرا سیدپوره (صفحه ۴۲). از بین مقاله ها مقاله “راز و رمزهای کوفته” خانم الهه آذری از همه مفصل تره. دستور “کشک و خُرفه” بازم از خانم آذری و همینطور “نرگسی آلبالو”ی خانم راضیه امیرذهنی هم جزو مقاله های جالب این شماره از مجله هستن. عکسهای مربوط به سالادهای خانم سوسن نجارزاده هم خیلی قشنگ و اشتهاآور شدن.

قیمت مجله هشتصد تومنه و با توجه به تیراژ ۱۱۰۰۰۰ نسخه ای فکر کنم همه جا بشه خیلی راحت تهیه ش کرد. اما قسمتی از سرمقاله این شماره به قلم خانم رزینا شمس:

«…

مواد اولیه، ادویه و چاشنی ها در هنر آشپزی به مثابه نت ها در هنر موسیقی می باشند و ابزارها و روشهای پخت نقش سازها و روش نواختن را ایفا می کنند. در اینجا نوازنده و هنرمند، همان آشپز است و قناد …»

۱- گیاهی است از تیره ای به نام خُرفه ، جزو رده جداگلبرگ ها، گلبرگ هایش سفید یا زرد و تخم های آن ریز و سیاه است . تخم آن در پزشکی به کار می رود. پرپهن ، فرفهن ، فرفین ، بوخله ، خفرج و بقله الحمقاء نیز گویند. منبع: لغتنامه معین.

لینکهای مرتبط: وب سایت ماهنامه هنر آشپزی

۲۴ دیدگاه

  1. بصیرا ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    • علی گنجه ای ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
  2. محمد ۱۴ آبان ۱۳۹۲
  3. علی زندی ۲۲ فروردین ۱۳۹۲
  4. علی زندی ۳۱ شهریور ۱۳۸۹
  5. علی زندی ۸ شهریور ۱۳۸۹
  6. کامبیزآقایی ۳۱ فروردین ۱۳۸۹
  7. طاهره ۲۰ فروردین ۱۳۸۹
  8. ra ۸ مرداد ۱۳۸۸
  9. ناصر ۱۵ بهمن ۱۳۸۷
  10. بهامین ۹ مرداد ۱۳۸۷
  11. سورملینا ۸ مرداد ۱۳۸۷
  12. تامارا ۷ مرداد ۱۳۸۷
  13. تامارا ۷ مرداد ۱۳۸۷
  14. سورملینا ۷ مرداد ۱۳۸۷
  15. شهنام ۷ مرداد ۱۳۸۷
  16. س ۷ مرداد ۱۳۸۷
  17. پردیس ۶ مرداد ۱۳۸۷
  18. طاهره ۶ مرداد ۱۳۸۷
  19. سورملینا ۶ مرداد ۱۳۸۷
  20. رامین ۶ مرداد ۱۳۸۷
  21. سورملینا ۶ مرداد ۱۳۸۷
  22. سعیده ۶ مرداد ۱۳۸۷
  23. سورملینا ۶ مرداد ۱۳۸۷