فرنی کاکائویی

چند روز پیش آقا رامین زحمت کشیدند و پست فرنی رو گذاشتند. فرنی کاکائویی جهت تکمیل اون پسته. و البته این به صورت سرد خورده می شه.

به نظر من یه دسر راحته که می شه غیر از ماه رمضون هم برای مهمونیها ازش استفاده کرد.

مواد لازم :

شیر : ۱ لیتر

آرد برنج : سه چهار قاشق

شکر : پنج شش قاشق

پودر کاکائو : به میزان لازم

گلاب : یکی دو قاشق

نکته : می توان به جای پودر کاکائو، از پودر قهوه یا آب زعفران دم کرده استفاده کرد.

طرز تهیه :

همونطور که گفته شد، شیر رو روی حرارت می ذاریم و آرد برنج رو بهش اضافه می کنیم. هم می زنیم که ته نگیره. شکر رو هم اضافه می کنیم. بر عکس رامین که ته دیگ فرنی دوست داره، این ته دیگها پدر خانم خونه رو در میاره وقتی بخواد شسته بشه ! پس سعی کنید هم بزنید تا میزان این ته دیگها کم بشه. یه نکته دیگه اینکه ، وقتی دارید هم می زنید، حواستون به اطراف قابلمه هم باشه. از اول همه رو با هم، هم بزنید. اون تکه هایی که به اطراف ظرف می چسبند، اگه بعداً هم بزنید و به مواد اضافه کنید، همونطور گوله گوله می مونند. وقتی شروع به جوشیدن کرد، گلاب رو می ریزیم.

وقتی خوب غلیظ شد، پودر کاکائو رو کم کم اضافه می کنیم و به هم زدن ادامه می دیم. دیگه بستگی به خودمون داره که بخوایم بیشتر باشه یا کمتر.

بعد ، اونو توی ظرف دلخواهمون می کشیم. اگه تعداد مهمونهاتون زیاده، می تونید توی یه پیرکس خوشگل اونو بکشید و روش رو بنا به سلیقه تون تزئین کنید. البته بهتره دو سه ساعت اونو توی یخچال بگذارید تا حسابی سرد بشه.

فرنی کاکائویی

نکته ۱ : من خودم چون بوی شیر داغ رو دوست ندارم، ترجیح می دم فرنی رو به صورت کاکائویی یا با طعم قهوه یا زعفرون بخورم. و اینکه اونو حتماً توی یخچال می ذارم که حسابی سرد بشه.

نکته ۲ : به جای پور کاکائو می تونید از پودر قهوه یا زعفرون آب کرده استفاده کنید. و یا حتی سه تا ظرف با سه تا طعم مختلف درست کنید. اینجوری میز دسرتون شیک تر می شه.

نکته ۳ : می تونید فرنی رو توی گیلاس بریزید و نوش جان کنید.

نکته ۴ : خودم توی پست فرنی ، کامنت گذاشتم که اگه تمایل دارید سفت تر بشه، می تونید مقداری نشاسته رو توی یه استکان آب سرد حل کنید و به فرنی در حال پخت اضافه کنید. هم می تونید اون کار رو بکنید و هم اینکه مقدار آرد برنج رو بیشتر کنید.

نکته ۵ : می تونید میزان شکر رو بیشتر از این کنید تا یه دسر خوشمزه شیرین کاکائویی داشته باشید.

نکته ۶ : می توانید با خلال پسته و پودر نارگیل آن را تزئین کنید.

Ferni COCO1

پست مرتبط :

فرنی

 

نوش جان ؛ گوارای وجود !

۱۵ دیدگاه

  1. نفس ۳۱ تیر ۱۳۹۳
  2. ن ۳۱ تیر ۱۳۹۳
  3. نیما ۲۴ تیر ۱۳۹۳
  4. nazgol ۲۳ دی ۱۳۹۲
  5. شبنم ۱۳ مرداد ۱۳۹۲
  6. سعیده ۱۴ مهر ۱۳۸۷
  7. عمو هوشنگ ۱۰ مهر ۱۳۸۷
  8. ترنم ۹ مهر ۱۳۸۷
  9. reza ۹ مهر ۱۳۸۷
  10. Galaxy ۹ مهر ۱۳۸۷
  11. امير ۸ مهر ۱۳۸۷
  12. مطبخ شیما ۸ مهر ۱۳۸۷
  13. سعیده ۸ مهر ۱۳۸۷
  14. کدبانو ۸ مهر ۱۳۸۷