بستنی ایتالیایی

داریم بواش یواش نزدیک زمستون میشیم، ولی حیفه که لذت خوردن یه بستنی خوب رو از دست بدید.

یه بستنی فروشی عالی پیدا کردم که رو تابلوش نوشته “بستنی ایتالیایی “San Marco Italian Ice cream”

بستنی ایتالیایی

خیلی ها مثل خود من فکر میکنند که این بستنی فروشی یکی از شعبه های هاگن داز یا بسکین رابینزه، ولی واقعیت چیزه دیگه ایه. اینجا یه بستنی فروشیه که یک خانواده ای که توی آلمان بستنی فروشی داشتن مدیریتش میکنند و هیچ وابستگی به هیج کدوم از اینا نداره و با ذوق و هنر این گروه ایجاد شده.

من یه شب که با دوستام بیرون رفته بودم خیلی تصادفی با اینجا آشنا شدم.  وقتی رفتیم داخل مغازه از تنوع بستنی ها و طعم هایی که تا حالا حتی به گوشمم نخورده بود ذوق زده شده بودم. اول سعی کردم ببینم چه طعم های جدیدی داره که من نخوردم. بالاخره با دوستام شروع کردیم به سفارش دادن. سیستم اینجا هم بر اساس اسکوپ (هر گلوله بستنی رو اسکوپ میگن) بنا شده. و هر اسکوپشم ۸۰۰ تومانه. وقتی بستنی رو مزه مزه کردم دیدم هر کدومشون مزه واقعی اون طعم رو داره با سرم به دوستم احمد آقا اشاره کردم که بستنیش خوبه. احمد هم خنده ای کرد و رو کرد به یکی از فروشنده ها، که یه پسر جوون بود گفت: “خدا بهتون خیلی رحم کرد که این رفیق ما از بستنی های شما خوشش اومد”. پسر جوون گفت: “چطور؟” که احمد قضیه سایت میز غذا رو براش گفت. برخلاف همه جا که اسم سایت میاد خیلی جبهه میگرند و میترسند اینا اینجوری نبودند. در همین حین پسره جوون گفت بگذارید حسن آقا رو که این بستنی ها رو درست میکنه رو با شما آشنا کنم. ما هم استقبال کردیم. بعد از احوال پرسی شروع کردیم به سوال پرسیدن و نمی دونم که چی شد یواش یواش مثل یه مصاحبه شد …

این حسن آقا است که بعداً فهمیدم فامیلیش تعویقی است.

hassan Tavighi

اول از همه در مورد چند تا طعم مثل نعنا و طعم های میوه ای اونجا پرسیدم که چه جوری درست میکنند؟

حسن آقا هم با خونسردی و متانت خاصی جزئیات این کار رو برای ما می گفت. توی این صحبتا حسن آقا گفت: ” توی ایران مایه اصلی بستنی شیره ولی اصولاً ما دو نوع بستنی داریم بستنی که با شیر درست میشه یا بستنی که با آب درست میشه”. بهش گفتم ” آب؟ ” برام خیلی جالب بود و گفت: “بعضی از طعم ها اگه بهش شیر بزنی دیگه مزه نداره و شیر مزشو از بین میبره”.

بستنی ایتالیایی

ازش پرسیدم “چند تا طعم دارید؟” گفت: “ما ۴۵ تا طعم مختلف داریم که هر هفته عوضش میکنم”. اونجوری که من توی یخچالو نگاه کردم هیشمه حداقل ۲۴ تا طعم رو در هر هفته دارند.

بستنی ایتالیایی

ازش پرسیدم “چرا اسکوپای شما کوچیکه؟” گفت: “هر اسکوپ ما ۶۰ گرمه که این یه استاندارده. چون وقتی بیشتر از این مقدار از هر مزرو بخورید، زبون شما بخاطر سردی بستنی دیگه مزه اون رو خوب متوجه نمیشه. و ما قیمت رو پائین آوردیم و وزن رو هم به این اندازه در آوردیم که مشتری بتونه مزه های بیشتری رو امتحان کنه”

ما حدود  یک ساعتی صحبت میکردیم. که من واقعاً از هم صحبتی با این خانواده لذت بردم. اما محیطش، بسیار تمیزه و با نور پردازی و دکور شیک و ساده ش فضای خوبی رو درست کردند. بستنی هم به صورت لیوانی، یا توی نون، و یا با سفارش از توی منو بصورت، خاص سرو میشه.

بستنی ایتالیایی

اگه بصورت نونی سفارش بدید خودشون یه دستمال کاغذی دورش می پیچند که دیگه مشکل پاک کردن دست رو ندارید. اگه بخواهید خامه هم داشته باشید هر پرسش ۶۰۰ تومنه.

البته اینجا به غیر از بستنی انواع قهوه و نوشیدنی های گرم هم دارند که با کیک های خوشمزه که روی یخچال چیده شده میتونید سفارش بدید. میلک شیک ۲۳۰۰ و اسپرسو ۱۵۰۰ و قهوه لاته ۲۲۰۰، کاپوچینو ۲۲۰۰ , هات چاکلت ۱۵۰۰ تومنه. و یکه سری کاپ میوه ای هم هست که براتون درست میکنه که قیمت اونارو نمیدونم.

اما واقعاً نمیدونم بهتون چی توصیه کنم همه مزه هاش خوبه و باید خودتون امتحان کنید.

آدرس:

شریعتی پائین تر از پل رومی پلاک ۱۶۶۹٫ از بالا که به سمت پائین میایید سمت چپ میشه. تلفن: ۲۲۲۴۳۷۳۸-۲۲۲۱۱۹۴۷

۳۲ دیدگاه

  1. ناشناس ۷ تیر ۱۳۹۵
  2. Milad ۲۱ آذر ۱۳۹۴
  3. ملودي ۳۰ دی ۱۳۹۲
  4. mariya ۲ دی ۱۳۹۲
  5. aida ۲۱ مهر ۱۳۹۱
  6. aida ۲۱ مهر ۱۳۹۱
  7. محمد ۹ خرداد ۱۳۹۱
  8. لیلا ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
  9. رضا شجاعی ۲۷ بهمن ۱۳۹۰
  10. فرنام ۲۴ شهریور ۱۳۹۰
  11. معصومه ۳ اسفند ۱۳۸۹
  12. یاسی ۱۲ آبان ۱۳۸۹
  13. بهار ۱۹ مهر ۱۳۸۹
  14. iraj ۲ مهر ۱۳۸۹
  15. lihar ۶ مرداد ۱۳۸۹
  16. شقایق هستی ۱۸ بهمن ۱۳۸۷
  17. Arta ۲ بهمن ۱۳۸۷
  18. sam ۱۴ دی ۱۳۸۷
  19. nazgol ۱۶ آذر ۱۳۸۷
  20. ناشناس ۱۶ آذر ۱۳۸۷
  21. اميد قطبي ۲۶ آبان ۱۳۸۷
  22. اميد قطبي ۲۶ آبان ۱۳۸۷
  23. احسان ۲۰ آبان ۱۳۸۷
  24. مطبخ شیما ۱۴ آبان ۱۳۸۷
  25. نسیم ۱۳ آبان ۱۳۸۷
  26. sasa ۱۳ آبان ۱۳۸۷
  27. زنده باد غذای خوشمزه ۱۳ آبان ۱۳۸۷
  28. مژده ۱۲ آبان ۱۳۸۷
  29. guilanica ۱۲ آبان ۱۳۸۷
  30. شادی ۱۲ آبان ۱۳۸۷
  31. فرناز ۱۲ آبان ۱۳۸۷
  32. حاج صادق ۱۲ آبان ۱۳۸۷