رولت مرغ و سوسیس

مقدمه : به تبریز آمده ­ام. خانواده خاله ­ام چند ماهی است که در این شهر، ساکن شده­ اند. هنگامی که جریان غذای مردانه را برایشان تعریف می­کنم از حرفم استقبال می­شود و خاله جان می­گویند این ایده بسیار خوبی برای پسران جوان، است که برای خوردن، به دیگری، وابسته نباشند و طرز پخت این غذا را به خوانندگان میز غذا تقدیم کردند و پسر خاله­ ام بهنام نیز به من کdsc00859مک کرد.

مواد لازم: سینه مرغ سوسیس – پنیر پیتزا – جعفری ساطوری تخم مرغ – پودر سوخاری – آرد سفید – نمک – فلفل – پودر سیر– آویشن زعفران.

طرز پخت: ابتدا سینه مرغ را بین دو تکه نایلون با قسمت صاف گوشت کوب بکوبید تا نازک و یکنواخت شود. سپس گوشت مرغ را با نمک و فلفل و پودر سیر و آویشن، مزه دار می­کنیم. سوسیس را به اندازه سینه مرغ، برش داده بصورت درسته و جدا سرخ می­کنیم. سپس صبر می­کنیم تا سرد شود. روی گوشت مرغ مزه دار شده جعفری ساطوری، پنیر پیتزا و سوسیس قرار داده سپس، سینه مرغ را رول می­کنیم. برای این که رول باز نشود از یک خلال دندان استفاده می کنیم.

رولمان را در آرد سفید، سپس تخم مرغ با زعفران هم زده و بعد از آن پودر سوخاری dsc00861می­چرخانیم تا لایه سوخاری آنرا به صورت کامل بپوشاند. مدتی صبر می­کنیم تا لایه سوخاری کاملا به مرغ بچسبد. پس از آن رولت را سرخ می­کنیم.

غذا حاضر است. می­بینید که اصلا سخت نبود ولی بسیار خوشمزه است. نوش جان، این غذا را می­شود با سس بین­ المللی کچاب، میل نمود.

پ­ ن۱:میشود بجای سوسیس از مخلوط خلال کدو، کرفس، هویج وفلفل دلمه که ترکیب بسیار خوشمزه ای است استفاده نمود.

پ­ ن۲:هنگام خوردن غذا مراقب خلال دندانها باشید که مثل من زیر دندانتان نروند

dsc00850

dsc019382

dsc0194211

۱۷ دیدگاه

  1. marzi ۲۵ دی ۱۳۹۱
  2. ليندا ۶ آبان ۱۳۸۹
  3. سارا ۳۰ مرداد ۱۳۸۹
  4. افسانه ۱۷ مرداد ۱۳۸۸
  5. رضا ۲ فروردین ۱۳۸۸
  6. topolnevesht1377 ۹ آذر ۱۳۸۷
  7. topolnevesht1377 ۹ آذر ۱۳۸۷
  8. فائزه ۹ آذر ۱۳۸۷
  9. عسل ۹ آذر ۱۳۸۷
  10. رامین ۹ آذر ۱۳۸۷
  11. حاج صادق ۹ آذر ۱۳۸۷
  12. الینا ۸ آذر ۱۳۸۷
  13. ماری ۸ آذر ۱۳۸۷
  14. سعیده ۸ آذر ۱۳۸۷
  15. سورملینا ۸ آذر ۱۳۸۷
  16. مطبخ شیما ۷ آذر ۱۳۸۷