عسل در شلغم

این فصل، فصل سرماخوردگیه. درسته که بعضی وقتها از طریق ویروس به ما منتقل می شه و چاره ای نیست که تا پایان عمر ویروس صبر کنیم ولی یه راه هایی هم وجود داره که می شه شدتش رو کمتر کرد.

این روزها یه سرماخوردگی ویروسی اومده که با سرفه همراهه. واقعا که آدم رو خفه می کنه. من یه راه کاهش سرفه رو بهتون می گم، بقیه اش رو شما لطف کنید و به ما بگید !

همونطور که شنیده اید، شلغم هرچقدر که مزه نداره، خاصیت داره. مثل پنی سیلین عمل می کنه. برای از بین بردن سرفه، روزی دو سه بار شلغم بار بذارید و گرم گرم میل کنید. مخصوصاً شب موقع خواب بخورید و با کسی صحبت نکنید (!) و بخوابید. روی ظرف شلغم اگه بخور هم بدید که خیلی خوبه. باعث باز شدن مخاط بینی و سینه می شه.

یه راه دیگه هم هست. یه دونه شلغم رو بردارید و سر و تهش رو بزنید. از سرش به اندازه یه کلاه بردارید و توش رو با قاشق چایخوری خالی کنید. مواظب باشید تهش سوراخ نشه. یه جوری خالیش کنید که یه لایه نازک تهش بمونه. بعد، حدود یه قاشق غذاخوری توش عسل بریزید. سرش رو خالی بذارید. سپس شغلم حاوی عسل رو توی یه استکان طوری قرار بدید که به ته استکان نرسه. یعنی به بدنه استکان گیر کنه.

شلغم در عسل 1

چند ساعت صبر کنید. ( مثلاً یه شب تا صبح) ملاحظه می کنید که اولا حجم عسل زیاد شده ( به خاطر آب انداختن شلغم ) و نکته مهم اینکه ته استکان، یه مایعی جمع شده از ترکیب آب شلغم و عسل. همون یه قاشق جمع شده ته استکان، خیلی برای سرفه ها مفیده . همون یه قاشق رو نوش جان کنید.

عسل در شلغم 2

امتحان کنید ؛ ضرر نداره!

 

نوش جان ؛ گوارای وجود !

۱۸ دیدگاه

  1. جواد ۹ دی ۱۳۹۶
  2. موسی الرضا ۲۹ آذر ۱۳۹۴
  3. ناشناس ۲۰ آذر ۱۳۹۴
  4. آذر ۱۴ مهر ۱۳۹۴
  5. بهار ۸ فروردین ۱۳۹۴
    • دلارام ۳ آذر ۱۳۹۵
  6. ناشناس ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
  7. مامان دانیال ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
  8. حسین ۱۸ آذر ۱۳۸۹
    • ناشناس ۱ آذر ۱۳۹۴
    • ناشناس ۱۹ آذر ۱۳۹۴
  9. lidi ۱۱ آذر ۱۳۸۹
  10. ناشناس ۱ دی ۱۳۸۸
  11. ستاره شب ۱۵ دی ۱۳۸۷
  12. ستاره شب ۱۳ دی ۱۳۸۷
  13. مریم ۲۹ آذر ۱۳۸۷
  14. sasa ۲۸ آذر ۱۳۸۷
  15. عمو هوشنگ ۲۷ آذر ۱۳۸۷