خورش گوجه سبز

فصل بهار اینقدر خوردنیهای متنوع داره که آدم دلش می خواد با همه شون غذا درست کنه. این خورش گوجه سبز هم از اونهاست. من که خیلی طعمش رو دوست دارم. چند وقت پیش هم خورش چاقاله بادام داشتیم که در دستور اون گفتیم مزه اش به خورش کرفس نزدیکه. این خورش هم همینطور. چون در همه اینها از نعنا و جعفری استفاده می شه.

نکته مهم: طعم این خورش ارتباط مستقیم با مزه گوجه سبزها داره. به نظر من از گوجه سبزهای خیلی ترش یا خیلی شیرین استفاده نکنید. بهتره طعم گوجه سبزهاتون یه چیزی این وسط باشه.

مواد لازم:

گوشت خورشتی

گوجه سبز

نعنا جعفری سرخ شده

رب یا یک قاشق رب درصورت دلخواه

طرز تهیه:

پیاز داغ درست می کنیم و گوشتها رو به همراه زردچوبه تفت می دیم. خوب که تفت خورد، اگر مایل به استفاده از رب یا گوجه بودید، در این مرحله گوجه رو ( یه دونه کوچولو) رنده کنید و به گوشت اضافه کنید تا همین جا رنگ خودش رو پس بده. اگر هم نخواستید، نریزید. قدری آب روی گوشت بریزید و اجازه بدید بپزه.

برای اینکه گوجه سبزهاتون خیلی له نشه و شکلش رو از دست نده،‌ بذارید یه مدتی بگذره و از اول اونو به خورش اضافه نکنید. این بستگی به گوشت مورد استفاده تون داره. گوشت گوسفند زودتر می پزه. البته معمولا برای خورش، از گوشت گوساله استفاده می کنند. خلاصه که بعد از حدود نیم ساعت گوجه سبز و نعنا جعفری رو اضافه می کنیم و می ذاریم لعاب بندازه. گوجه سبز یه میوه خوب و نازیه که خیلی خوب و قشنگ به خورش،‌ لعاب می ده. وقتی حسابی جا افتاد، خورش آماده است.

اگه طعم مِی خوش ( ترکیب ترش و شیرین) رو دوست دارید،‌ پیشنهاد می کنم حتما این خورش رو دست کنید.

لینک های مرتبط:

خورش چاقاله بادام

نوش جان؛ گوارای وجود!

۸ دیدگاه

  1. لیلی ۷ خرداد ۱۳۹۱
  2. هایده ۲۴ خرداد ۱۳۸۸
  3. dr-huhuluhu ۱۷ خرداد ۱۳۸۸
  4. رویا ۱۶ خرداد ۱۳۸۸
    • سورملینا ۱۶ خرداد ۱۳۸۸
  5. سعیده ۱۶ خرداد ۱۳۸۸
    • سورملینا ۱۶ خرداد ۱۳۸۸
  6. کویریات ۱۶ خرداد ۱۳۸۸