غذای مردانه

من به عنوان یک مرد از دیدن مردانی که برای یک لقمه شام به همسرانشان وابسته­اند بسیار ناراحت می شوم . عذاب می­کشم وقتی می­بینم مردی که در این وضعیت بد زندگی خانواده­ای را می­چرخاند، بلد نیست یک تخم مرغ ساده درست کند. بعضی هم دلشان به این خوش است که آشپزی کاری مردانه نیست. بنده معتقدم ازدواجی که در آن مرد یکی از شرایط انتخاب همسرش را به آشپزی و خانه داری او اختصاص داده، بهتر است اصلا پا نگیرد(!). به هرحال لازم دانستم دو مدل غذای بسیار ساده ولی بسیار خوشمزه را حضورتان ارایه کنم:

­یک قاشق آرد را در یک استکان شیر سرد حل کرده یک عدد تخم مرغ به آن اضافه می­کنیم و مخلوط را هم می­زنیم تا یکنواخت شود فراموش نشود که باید کمی نمک و فلفل نیز به آن افزود . حاصل را مثل کوکو در یک ماهی­تابه کوچک نچسب که پیش از این داغ شده و همه سطح آن از روغن چرب است بصورت یکنواخت و پیوسته خالی می­کنیم و پس از مدتی غذا را بر می­گردانیم تا دو رو پخته شود باید مراقب بود غذای ما خشک نشود سپس کوکوی درسته مان را در ظرفی گذاشته گوشت چرخ کرده­ای که پیش از آن با پیاز و قارچ و رب و یا هر چیز مجاز دیگری که دلمان میخواهد تفت داده­ایم را به همرا پنیر رنده شده پیتزا بر روی سطح کوکو اضافه می­کنیم و آنرا بصورت رول در می­آوریم به همین راحتی غذا حاضر است. چنانچه خیلی سختگیر هستید روی آن را با سس بین­المللی کچاب و گوشت چرخ کرده تزیین کنید! خوشمزه می­شود.

خب شاید سیب زمینی را به تخم مرغ و شیر ترجیح می­دهید پس یک سیب زمینی متوسط را با رنده درشت خرد کنید سپس در همان شرایط پیش از این ذکر شده به داخل همان ماهیتابه قبلی بریزی . پس از مدتی سیب زمینیهای رنده شده به هم می­چسبند و میتوانید آنرا برگردانید تا دو رو پخته شود. مرحله بعد همان گوشت چرخی و رول و پنیر پیتزا است که پیش از این ذکر شد.

پختن چنین غذای خوشمزه­ای خیلی سخت بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

20081113_rolledeg_1
20081113_rolledeg_2
20081113_rolledeg_3
20081113_rolledeg_4

۲۴ دیدگاه

  1. نیایش ۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
  2. کزت ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
  3. مجتبی ۱۲ دی ۱۳۹۰
  4. الاله ۲۰ آبان ۱۳۹۰
  5. مجتبی ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰
  6. لیلا ۱۴ مهر ۱۳۸۹
  7. Ahmad ۲۲ آذر ۱۳۸۷
  8. Ahmad ۲۲ آذر ۱۳۸۷
  9. topolnevesht1377 ۲۹ آبان ۱۳۸۷
  10. سارا ۲۸ آبان ۱۳۸۷
  11. بهنام ۲۶ آبان ۱۳۸۷
  12. حاج صادق ۲۵ آبان ۱۳۸۷
  13. !D^#$ ۲۴ آبان ۱۳۸۷
  14. سعیده ۲۴ آبان ۱۳۸۷
  15. علیرضا: ۲۳ آبان ۱۳۸۷
  16. زنده باد غذاي خوشمزه(topolnevesht1377) ۲۳ آبان ۱۳۸۷
  17. manbedoonesansoor ۲۳ آبان ۱۳۸۷
  18. manbedoonesansoor ۲۳ آبان ۱۳۸۷
  19. سورملینا ۲۳ آبان ۱۳۸۷
  20. hamed ۲۳ آبان ۱۳۸۷
  21. شهرزاد.چ ۲۲ آبان ۱۳۸۷
  22. مطبخ شیما ۲۲ آبان ۱۳۸۷
  23. مهرداد ۲۲ آبان ۱۳۸۷