تیرامیسو

یه دسر خوشمزه ایتالیایی که تقریبا مزه همون کیک های تولد رو می ده، منتها چون نظم ظاهری نداره می تونید هرچی که دوست دارید بهش اضافه کنید. به نظر من برای تولد هم می شه ازش استفاده کرد. برای تهیه این دسر، به یک کیک پایه احتیاج دارید. پس به نظر من هر وقت که کیک تون درسته از قالب درنیومد، هول نکنید. باهاش این دسر رو درست کنید و کلی هم سر اطرافیان منت بذارید. بهتره از ظرف شیشه ای استفاده کنید که از بیرون معلوم باشه چی توی این دسر بیچاره ریخته اید!

 

مواد لازم:

کیک پایه (‌من از کیک کاکائویی استفاده کردم)

خامه فرم گرفته (‌سعیده عزیز در پست کیک تولد در مورد خامه فرم گرفته توضیح داده، ولی قراره به زودی یه پست کامل در مورد خامه فرم گرفته داشته باشیم.)

گردوی خرد شده

پودر کاکائو

پودر قهوه

شکلات خرد شده

نسکافه یا قهوه ترک : یک فنجان کوچک

و هر چیز خوشمزه دیگه ای که سلیقه شما می پسنده در این دسر خوشمزه باشه.

 

طرز تهیه

کیک را به صورت ورقه های یکی دو سانتیمتری برش می زنیم و کف ظرف می چینیم. در نظر داشته باشیم که حداقل دو بار باید مواد رو لابلای هم بریزیم. در نتیجه بهتره از اول مواد رو نصف کنیم. بعد از اینکه کف ظرف رو با کیک پوشوندیم، با قهوه یا نسکافه، کمی کیک رو مرطوب می کنیم. سپس روی کیک رو با خامه فرم گرفته می پوشونیم.

 

سپس مواد خوشمزه که شامل گردوی خرد شده و خرده های شکلاته رو روی آن می ریزیم. می تونید از هر شکلاتی که طعمش رو دوست دارید استفاده کنید. شکلات ها رو به صورت تکه تکه در بیارید و روی خامه بریزید. سپس پودر کاکائو و پودر قهوه روی اون بریزید.

 

حالا برای بار دوم لایه های کیک رو روی مواد بریزید و همه این کارها رو دوباره تکرار کنید. سپس ظرف رو توی یخچال بذارید. زودتر از سه چهار ساعت سراغش نرید و بذارید حسابی خنک بشه و مزه ها به خورد هم بروند.

برای اینکه به عمق فاجعه (!) پی ببرید، بهتره به عکس زید دقت نمایید:

 

برای اینکه میزان کالری این دسر دستتون بیاد، بهتره عکس زیر رو هم در نظر داشته باشید:

 

این هم برای شادی عزیز که می خواست اضافه وزن داشته باشه. هفته ای یک بار این دسر رو دست کنی و بخوری، بهت قول می دم یکی دو ماه دیگه برای کاهش وزن اینجا رو زیر و رو کنی!!!

نوش جان؛ گوارای وجود!

پی نوشت:

با عرض پوزش از دوستان عزیز! یه مدت ما پست نذاشتیم، انگار پست گذاشتن از یادمون رفته! یه چیزی رو یادم رفته بود بنویسم. حالا اینهایی رو که می گم رو هم در تهیه این دسر در نظر بگیرید تا در مبحث خامه فرم گرفته هم دوباره بهش برسیم:

برای استفاده از خامه فرم گرفته، بعد از اینکه خامه حسابی فرم گرفت و خواستید اونو به دسرتون اضافه کنید، بهتره با پنیر خامه ای اون رو مخلوط کنید. من به ازای دو قوطی خامه صورتی، یک قوطی پنیر خامه ای ( فکر کنم ۲۰۰گرمی باشه) به خامه اضافه می کنم. فکر نکنید شور می شه. آخه پنیر خامه ای مزه پنیرهای خودمون(!) رو نمی ده. بلکه فقط به سفت شدن خامه کمک می کنه. پنیر رو اضافه کنید و با همزن حسابی دوباره همش بزنید.

۵۸ دیدگاه

  1. علیرضا ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
  2. ندا ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
  3. ناشناس ۱۳ دی ۱۳۹۲
  4. ناشناس ۹ دی ۱۳۹۲