آش ماست کارمندی

تصوری که ما از آش ماست یا آش دوغ داریم اینه که باید بالای سرس وایسیم (!) و همش بزنیم. تصوری هم که از زندگی کارمندی داریم اینه که یه چیزی سریع آماده بشه و کارمندها چون خیلی خسته اند و یه غذا هرچی دنگ و فنگ تهیه اش کمتر باشه، کارمند بیچاره یه استراحتی می کنه.

این آش ماست از اون جهت راحته که به هم زدن احتیاجی نداره. باورتون می شه؟ یعنی آش ماست داریم ولی احتیاجی نیست یه نفر از کت و کول بیفته و هی هم بزنه تا آقا (!) ته نگیره.

 

مواد لازم:

بلغور گندم: یک پیمانه

برنج: یک چهارم پیمانه

سبزی آش

ماست موسیر چکیده: یک کیلو

پیاز داغ

نعنا داغ

سیر ( در صورت تمایل)

 

طرز تهیه:

کارمندان محترم پس از رسیدن به منزل و پس از شستن دستها(!) به آشپزخانه بروند و بلغور گندم و برنج را توی قابلمه بریزند و رویش یه عالمه آب بریزند و بگذارند روی شعله. سپس به سراغ بقیه کارهایشان بروند و یکی دو ساعت دیگر برگردند. در این فاصله که عزیزان مشغول انجام بقیه کارها و رتق و فتق امور می باشند، بلغور و برنج حسابی می پزند و لعاب می اندازند. حالا سبزی آش را بریزند و ماست موسیر چکیده را هم اضافه کنند. با ملاقه هم بزنند تا مواد حسابی با هم مخلوط شوند. حالا به اندازه زمانی که آش جا بیافتد، بروند و دوباره نیم ساعت دیگر برگردند. نعنا داغ درست کرده و درون آش بریزند تا مزه دار گردد. اگه خواستید پیاز داغ هم بریزند.

وقتی آش جا افتاد، درون ظرف مورد نظر آش را بریزید و با هرچه که دوست دارید تزئین کنید.

 

2009Oct24-pic1

نکته ۱:

خاصیت ماست موسیر چکیده اینه که احتیاجی به هم زدن نداره و و آش به اصطلاح نمی بُره.

نکته ۲:

خیلی ها معتقدند آش ماست بدون سیر،‌آش ماست نیست. اگه زندگی کارمندی مانعتون نیست و می تونید از سیر استفاده کنید، همون اول که بلغور گندم و برنج رو گذاشتید بپزه، سیر رو هم بریزید و بذارید بپزه.

نکته ۳:

همونطور که می بینید این آش به هم زدن احتیاجی نداره. پس تنبلی رو کنار بگذارید و حالا که هوا داره سرد می شه این آش رو تهیه کنید.

 

لینک های مرتبط:

 

نوش جان ؛ گوارای وجود !

۱۴ دیدگاه

  1. نينا ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
  2. مینا بنیانی ۷ بهمن ۱۳۹۰
  3. مليحه ۱۷ آبان ۱۳۹۰
  4. عسگری ۲۷ شهریور ۱۳۹۰
  5. سميرا قنبري ۱۷ فروردین ۱۳۸۹
  6. ناشناس ۱۱ فروردین ۱۳۸۹
  7. ELHAM ۷ فروردین ۱۳۸۹
  8. غایب کاسپینی ۴ آذر ۱۳۸۸
    • سورملینا ۸ آذر ۱۳۸۸
  9. یاسری ۱۵ آبان ۱۳۸۸
  10. عطرین ۱۱ آبان ۱۳۸۸
  11. یاسمن ۱۱ آبان ۱۳۸۸
  12. هستی ۶ آبان ۱۳۸۸
  13. سعیده ۳ آبان ۱۳۸۸