پلو یونانی

مواد لازم:

نخود فرنگی

ذرت

سینه مرغ تکه شده ( نگینی شده)

زعفران

برنج

 

طرز تهیه:

اول همه زعفرون رو آب می کنیم و کنار می ذاریم. مرغ ها رو به صورت نگینی تکه می کنیم و پیازداغ درست می کنیم و زردچوبه می زنیم. سپس مرغ ها رو بهش اضافه می کنیم و تفت می دیم. سپس زعفرون آب شده رو بهش اضافه می کنیم و می ذاریم بپزه. اگه می خواهید از ذرت و نخودفرنگی به صورت کنسرو استفاده کنید، باید آخرش به مرغ اضافه کنید. وگرنه اگه اینها رو به صورت تازه و یا در فریزر دارید، باید بدونید که نخود فرنگی خیلی زودتر از ذرت می پزه. باید اول ذرت رو اضافه کنید و بعد از یک ساعت نخود فرنگی رو می ریزیم. این خوراک نباید آب داشته باشه. طعم اصلی غذا هم زعفرونه.

برنج رو که آبکش کردیم بهتره یه کم دون برداریم. اصلا کلا بهتره وقتی می خواهیم قاطی پلو درست کنیم، برنج رو یه کمی دون برداریم. سپس مواد رو که بدون آبه، لا به لای برنج می ریزیم.

کف قابلمه می تونیم نون یا سیب زمینی بنداریم و یا اگه دوست داشتیم، از خود برنج و مواد بریزیم. وقتی همه مواد رو با برنج قاطی کردیم دمکنی می ذاریم.

فوت کوزه گری:

معمولا وقتی برنج رو دون برمی داریم، باید آب روغن بریزیم. بهتره مقدار آب روغن خیلی کم باشه. اما فوت کوزه گری این غذا اینه که داخل آب روغن، زعفرون آب شده بریزیم که به همه جای برنج برسه.

پلو یونانی

ته دیگش هم که واسه خودش یه دنیاست:

ته دیگ پلو یونانی

این غذا با ماست موسیرچکیده خیلی می چسبه.

نوش جان ؛ گوارای وجود !

۱۱ دیدگاه

  1. فاطمه موسوی ۱۴ مهر ۱۳۹۵
  2. فاطمه موسوی ۱۴ مهر ۱۳۹۵
  3. مهران رمیزی پور ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
  4. نیکو ۱۷ شهریور ۱۳۹۲
  5. نیلوفر ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
  6. nastaran ۱۱ بهمن ۱۳۹۰
  7. علیرضااذرپور ۹ بهمن ۱۳۹۰
  8. مونا ۸ بهمن ۱۳۹۰
  9. مریم ۲ خرداد ۱۳۹۰
  10. samira ۲ خرداد ۱۳۹۰
  11. کویریات ۲ خرداد ۱۳۹۰