گزارش بازدید از بازار غذای سیب زمینی

بازار غذای سیب زمینی

یادتون توی پست سیب زمین یه خبر گذاشته بودیم در مورد بازار خیریه سیب زمینی. منبع خبر دوستمون آقای واحدیان بود که خودشم از رادیو جوان شنیده بود.

من با یکی از دوستان رفتیم بازدید، چون این بازار به نفع کودکان مبتلا به سرطان محک بود من توقع داشتم که یه مراسمی باشه شبیه به برنامه های تلوزیونی احمدزاده که می یاد یه خانواده نیازمند رو نشون میده و کلی اشک مردمو در میاره که آی آقا بیاین کمک کیند و از این حرفها و واقعیت این طور نبود.

وقتی به بیمارستان محک می رسیدید یه آقایی با کروات دم در وایستاده بود که می گفت ببخشید پارکینگ پره و اگه می شه یه کم بالا تر پارک کنید و یه ماشین راهنمایی و رانندگی هم وایستاده بود تا ترافیک نشه. بعدش که وارد میشدی یه حق ورودی ۱۰۰۰ تومانی برای هر نفر میدادی و یه قبض مثل عکس بالا می گرفتی. دو تا سالن بود که دور تا دورش میز گذاشته بودند و انواع غذاهایی که بیشترشون از سیب زمینی درست شده بود رو می دیدی. بعد متوجه شدیدم که اینجا طبقه دوم هم داره و طبقه دوم هم مثل طبقه اول چیده شده بود.

اما چون این بازار با همکاری دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل ( UNHCR ) تشکیل شده بود، از کشور های مختلفی مثل انگلیس ، هلند ، پرو و … هم شرکت کرده بودند و غذای های خودشونو که اونام با سیب زمینی درست شده بود رو به بازدید کننده ها ارائه می کردند. که برای من خیلی جالب بود.

نکته خیلی خیلی مهمی که می تونم براتون بگم از شور اشتیاق زیاد شرکت کننده ها و بازدید کننده ها بود. وقتی شما وارد سالن می شدید هر کسی رو که می دید یه لبخند کوچیک رو لبش بود و یه جوری به شما انرژی مثبت می داد. و از طرفی هر کسی داشت یه جوری تبلیغ می کرد مثلا” یه خانم خیلی مسن شیک پوش در غرفه یک و یک چنان از محصولات  تعریف می کرد که کیف می کردی یا دو تا دختر بچه خارجی با یه کلاه و یه سبد تو دستشون دستور “تهیه غذا با سیب زمینی” می فروختند.

بازار غذای سیب زمینی

پای میز هرکی که می رفتی از غذاش تعریف می کرد و می گفت از چیا درست شده، مثلا” یه آقایی پای میز کشور پرو بود که یه نوع سیب زمینی کباب شده داشتند که توش با گوشت و چیزای دیگه پر شده بود و با اشتیاق می گفت:

“این همون غذاییه که باعث شده که کشور ما در سال فلان مستقل بشه و یه داستان مختصر در باره پرو …”

یه چرخ دستی قدیمی هم پر از سیب زمینی کرده بودند و وسط سالن گذاشته بودند. یه خانم خارجی هم به بچه ها رنگ و قلم و میداد تا نقاشی کنند و نقاشیاشونو آویزون می کرد روی یه بندی تا خشک بشن.

یه گوینده خوب هم داشتند که هر از چند گاهی یه تبلیغی خیلی خودمونی و با حال در مورد یکی از این غرفه ها می کرد یا یه موسیقی خیلی قشنگ می ذاشت.

من تقریبا” ۵ تا ۶ نوع غذا رو تست کردم و بیشترشون خوب بودند. تا یاد نرفته بگم به غیر از سیب زمینی چیزای دیگه هم بود مثلا” هات داگ ،بستنی ، کیک ، پیتزا, …  ولی همه سعی کرده بودند به سیب زمینی یه ربطی بدند. مثلا” تو پیتزا جای خمیر از سیب زمینی استفاده کرده بودن. مثل یه رستوران بزرگ بود که بوفه باز داره و شما از هر غذا که دلتون می خواد می تونید بخورید. از طرفی هم می دونید که این خوردن شما یه کمک به حساب میاد و اشتهاتون دو برابر میشه.

فقط یه نکته یه کم بد بود اونم اینکه اکثر غرفه ها غذاشون سرد بود و تعداد کمی ماکروفر داشتند تا غذا رو داغ کنند که امیدواریم سال دیگه بهتر بشه.

بازار غذای سیب زمینی

نکته خوب دیگه ای که بود وجود تعداد زیادی آدم بود که با بازو بند “انتظامات” توی سالن بودند و شما رو راهنمایی می کردند و … 

در کل براتون بگم بسیار منظم و خوب بود و من که خیلی خوشحالم که جمعه اونجا بودم و مطمئنا” سال دیگه هم اگه خبر دار بشم، می رم. به نظر من کاملا” برنامه ریزی داشتند.

ما همون اول رفتیم از انتظامات اجازه بگیریم که عکس بگیریم یا نه ، که ما رو راهنمایی کردند به روابط عمومیشون و اونا گفتند که اجازه بدید ما عکسارو براتون بفرستیم و عکسایی که می بینید روابط عمومی بیمارستان محک برامون فرستاده که ازشون تشکر می کنیم، و متن زیر هم ضمیمه ایمیلشون بود :

“بازار سیب زمینی برگزار می گردد”

مؤسسه خیریه محک با همکاری کمیساریای عالی پناهندگان ( UNHCR) در سال سیب زمینی، بازار سیب زمینی را برگزار می کند.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه محک، از آنجائیکه سازمان جهانی فائو برای کم کردن میزان گرسنگی در جهان و کاهش آمار تلفات ناشی از کمبود از مواد غذایی، سال ۲۰۰۸ را به نام سال سیب زمینی معرفی نموده و هدف از نامیدن این سال به نام سیب زمینی را، افزایش آگاهی جهانیان از این محصول بسیار مهم و افزایش تحقیقات برای تولید پایدار آن اعلام نموده است، موسسه خیریه حمایتی از کودکان مبتلا به سرطان “محک” با همکاری کمیساریای عالی پناهندگان (UNHCR) اقدام به برگزاری بازار سیب زمینی می نماید.

 

برای اطاعات بیشتر به سایت موسسه محک مراجعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. Samieh ۲۷ شهریور ۱۳۸۹
  2. بهمن ۱۲ بهمن ۱۳۸۸
  3. هومن ۴ بهمن ۱۳۸۷
  4. سورملینا ۳ تیر ۱۳۸۷
  5. سورملینا ۳ تیر ۱۳۸۷