کباب ریحون

 

یکی از جاهایی که به تازگی رفتم و تعریفشو از خیلی ها شنیده بودم، “ریحون” بود. اینجا، جاییه که اسمشو از جوونهای قدیم و امروزی خیلی می شنوید. فکر کنم برای قدیمی ها خاطره های زیاد داشته باشه. اینجا به عنوان یه رستوران بیادموندنی ارزش رفتنو داره.

برای اینکه با حال و هوای این رستوران یا کباب سرا بیشتر آشنا بشید یه کم در مورد ظاهرش براتون میگم. البته اینطوری که من متوجه شدم اینجا بازسازی شده و این ظواهری که میگم مال بعد از بازسازیه.

دم در یه آقایی وایستاده با لباس فرم که به شما خوش آمد میگه. رستوران یه طبقه پائین تر از هم کفه. میشه گفت زیر زمینه. بعد از طی کردن پله ها اولین چیزی که سمت چپتون می بینید یه نونوایه که داره نون تازه درست میکنند و روبروتون هم یه سالن بزرگ با طاق های هلالی شکل و نور پردازی زیبا که شما تصور نمیکنید که توی زیر زمین هستید.

همون طور که توی عکس بالا می بینید صندلی و میز های چوبی با عرض کم داره که به نظر من یه حسنه. چون وقتی با همراهاتون صحبت میکنید احتیاج نیست با صدای بلند حرف بزنید. و این باعث کم شدن صدای کل سالن میشه. و از طرف دیگه این نزدیکی باعث صمیمیت بیشتری میشه و غذا لذت بخش تر میشه. و در نهایت مکمل تمام این چیزا موسیقی ملایمیه که در حال پخشه.

به محض اینکه شما میزتونو انتخاب کردید و نشستید. یه بشقاب بزرگ ریحون تازه به همراه پنیر و چند تا نون داغ براتون میارن که به نظر من نمادی از اسم خود رستورانه یعنی “ریحون”.

همین طور که دارید از خوردن نون داغ و پنیر و ریحون لذت می برید، منو غذا رو هم براتون میارند. توی منو کباب کوبیده، جوجه کباب، چنجه، شیشلیک، فیله گوسفندی، فیله گوساله و … رو می بینید.

میشه گفت من از همشون خوردم و میتونم به جرات بهتون بگم همشون خوب بودند. تنها نکته ای که باید بهشون توجه کنید قیمتاشه. قیمت کباب کوبید ۳۵۰۰ تومانه و جوجه ۴۵۰۰ بقه هم از ۶۵۰۰ تا ۹۵۰۰ تومانه. تا یادم نرفته بگم، از دوغش غافل نشید. دوغ محلی خیلی خوبی داره که بصورت پارچی سرو میشه ولی پارچاش زیاد بزرگ نیست. وقتی یه کم از دوغش میخورید طعم بیاد موندنی در ذهنتون جا میگیره.

اینجا از معدود رستوران هاییه که شما اجازه دارید از آشپزخونش و مراحل تهیه کباب تون دیدن فرمائید.

عکس زیر از سردر وردی آشپزخونه گرفته شده. از طرف دیگه جلوی آشپزخونه هم پنچره های شیشه ای باریک و بلندی داره که شما از جائی که نشستید هم میتونید یه چیزایی ببینید.

 

طبق معمول جا برای پارک ماشین همون خیابونه.اما اگه هوس کردید همین سرویس رو توی خونه یا محل کارتون داشته باشید، با خوشحالی بهتون بگم که غذا رو براتون توی یه بسته بندی مناسب میفرسته. برای پرداخت هم صورت حسابو براتون سرمیز میارند.

 

آدرس :

بلوار آفریقا – خیابان نادر ( کاج آبادی) شماره ۷۵ – تلفن ۲۲۰۳۷۹۶۳ -۲۲۰۵۰۸۷۷

 

 

 

 

۱۶ دیدگاه

  1. هدی ۴ فروردین ۱۳۹۵
  2. طیبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
  3. امیر ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
  4. مهیا ۱۰ دی ۱۳۹۱
  5. sara ۱۳ آذر ۱۳۹۱
  6. مهتاب ۴ مهر ۱۳۹۱
  7. eddie ۲۳ اسفند ۱۳۸۹
  8. مهتا ۲۳ شهریور ۱۳۸۹
  9. مریم ۱۰ خرداد ۱۳۸۸
  10. آذر ۲۹ بهمن ۱۳۸۷
  11. اردلان ۸ بهمن ۱۳۸۷
  12. saintmery ۱۰ دی ۱۳۸۷
  13. Behnaz ۱ دی ۱۳۸۷
  14. سعیده ۱ دی ۱۳۸۷
  15. رضا ۱ دی ۱۳۸۷
  16. مدیریت ریحان ۳۰ آذر ۱۳۸۷