Ice Fruits

توی این هوای گرم، همیشه هم احتیاج نیست دستور تهیه دسرهای عجیب و غریب و گرون رو بلد باشیم تا بتونیم یه خوردنی خنک درست کنیم. با میوه هایی که توی خونه داریم هم می شه.

برای این دسر، حداقل دو سه تا میوه احتیاج داریم که بهتره یکیش موز باشه.

مواد لازم :

میوه های توی خونه (!) ( من از شلیل، شاه توت و زردآلو استفاده کردم.)

بستنی کیلویی ( وانیلی یا توت فرنگی )

طرز تهیه :

اول میوه ها رو خرد می کنیم. نه خیلی ریز، نه خیلی درشت. بعد اونها رو یکی دو ساعت توی فریزر یا جایخی می گذاریم. بستنی کیلویی مون رو هم توی جایخی یا فریزر می گذاریم. البته این بستنی ها هیچ وقت خیلی یخ نمی زنند. ولی اگر یخچال یا فریزر خیلی سرد باشند، لااقل کمی سفت می شوند. موقع تهیه هم بهتره شل نباشند.

بعد از این مدت، ظرف مورد نظرمون رو می آوریم و در کاسه دیگری ، مقداری از بستنی رو با یک نوع میوه (مثلاً موز ) با قاشق مخلوط می کنیم و کف ظرف پهن می کنیم. دوباره توی کاسه، بستنی رو با یه نوع دیگه میوه مثلاً زردآلو مخلوط می کنیم و روی مخلوط بستنی و موز می ریزیم. در ردیف آخر هم مخلوط بستنی و شاه توت رو می ریزیم. ظرف رو سه چهار ساعت می ذاریم توی فریزر یا جایخی یخچال بعد درش می آوریم. می تونیم با میوه روش رو تزئین کنیم.

Ice Fruits

نکته ۱ : در انتخاب میوه ها دقت کنید که طعم میوه ها با هم جور باشد.

نکته ۲ : پیشنهاد می شود « موز » یکی از میوه ها باشد. چون طعم و عطر دلچسبی به دسر می دهد.

نکته ۳ : می تونید واسه هر کسی توی یه گیلاس یا یه بستنی خوری ، این دسر رو درست کنید. ولی سختی اش اینه که گذاشتن چند تا گیلاس توی فریزر، یه کم مشکله. خود دانید !!!

 

Ice Fruits

لینک مرتبط :

کوکتل میوه

میلک طالبی شیک

شاتوت بستنی

ساندی توت فرنگی

 

نوش جان ؛ گوارای وجود !

۵ دیدگاه

  1. hanie ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
  2. نسرين ۱۷ تیر ۱۳۸۷
  3. کورش ۱۵ تیر ۱۳۸۷
  4. مهران ۱۵ تیر ۱۳۸۷
  5. mahdi7vip ۱۵ تیر ۱۳۸۷