بنیه مرغ و سیب زمینی

مهم اینه که خمیر بنیه رو بلد باشیم درست کنیم که اونم اصلا ً کاری نداره. اگر این خمیر رو داشته باشیم، می تونیم مواد پخته شده مثل مرغ ، ماهی و میگو (پخته شده) رو توی اون بغلطونیم و سرخ کنیم.

مواد لازم :

تخم مرغ : ۱ عدد

شیر : نصف لیوان

نمک و فلفل : به میزان لازم

جوش شیرین : کمی

روغن مایع : سه چهار قاشق غذاخوری

آرد : به میزان لازم

 

طرز تهیه :

در کاسه ای، تخم مرغ و نمک و فلفل را با هم مخلوط می کنیم. جوش شیرین را هم اضافه می کنیم. (جوش شیرین در دستور اصلی آمده است. اما اینجانب آن را معمولاً حذف می کنم! ) روغن را می افزاییم و هم می زنیم.شیر را می ریزیم و آرد را کم کم می افزاییم. غلظت خمیر، باید به اندازه غلظت ماست باشد. اگر خواستید میزان خمیر بیشتر شود، خودتان کم کم مواد را کم و زیاد کنید ! اگر مایل بودید مزه غذا تندتر شود، میزان فلفل سیاه را بیشتر کنید.

خمیر آماده است . حالا می توانید مرغ ،ماهی و میگو  را در آن بغلطانید و در روغن سرخ کنید. (مرغ و ماهی و میگو باید پخته باشند)

نکته ۱ : بهتر است مرغ را قبل از پختن تکه کنید.

نکته ۲ : این غذا را می توانید به همراه سس قرمز، هزارجزیره یا سس فرانسوی میل نمایید.

بنیه مرغ و سیب زمینی

همانطور که در تصویر می بینید سیب زمینی ها به شکل گل هستند. کاری ندارد. پست سیب زمینی سرخ شده که یادتان است. سیب زمینی را می پزیم (۲۰ دقیقه کافی است. نباید له شود.) سپس ورقه ورقه می کنیم. بعد با قالب دلخواه (مثلاً گل ۴پر) آن را در می آوریم و سرخ می کنیم. همان سیب زمینی خودمان است فقط شکلش عوض شده است !

بنیه سیب زمینی :

چون سیب زمینی به نسبت، زودپز است، احتیاجی به سیب زمینی پخته نیست. سیب زمینی خام را به صورت خلال های درشت در می آوریم. در خمیر بنیه می غلطانیم و سرخ می کنیم. بسیار ترد و پوک می شود. فقط باید اجازه دهیم خوب مغزش بپزد (در روغن سرخ شود.) ولی نسوزد :

بنیه مرغ و سیب زمینی

نوش جان ، گوارای وجود !

۷ دیدگاه

  1. سونیا ۷ اسفند ۱۳۹۰
  2. امیرعباس ۱ مهر ۱۳۸۸
  3. سمیرا ۸ مهر ۱۳۸۷
  4. hhaa ۵ خرداد ۱۳۸۷
  5. تامارا ۴ خرداد ۱۳۸۷
  6. مهران ۴ خرداد ۱۳۸۷
  7. مهران ۴ خرداد ۱۳۸۷