شربت توت فرنگی

امروز و فرداست که دیگه عمر توت فرنگی امسال تموم بشه. دیگه رفت تا سال دیگه . اونم معلوم نیست. کی مرده کی زنده ! گفتم تا تموم نشده، شربت توت فرنگی رو هم اینجا بذاریم. البته قبلاً مربای توت فرنگی رو داشته ایم. یعنی می شه از شهد مربای توت فرنگی هم به عنوان شربت استفاده کرد ولی اگر کسی مایل باشه که فقط شربت استفاده کنه ، می تونه از این دستور بهره ببره :

مواد لازم :

توت فرنگی : یک کیلو

شکر : ۱۲۰۰ گرم

آب : سه لیوان

طرز تهیه :

توت فرنگی ها را پاک می کنیم ( دمشان را می چینیم.) سپس می شوییم.

شربت توت فرنگی

توت فرنگی ها را در قابلمه لعابی می ریزیم. سه لیوان آب رویشان می ریزیم و می گذاریم روی گاز تا با شعله ملایم بپزد. در قابلمه را هم نمی گذاریم. بستگی به توت فرنگی دارد. وقتی که رنگ توت فرنگی ها سفید شد و به این روز فلاکت بار که در تصویر می بینید نشست، آن را صاف می کنیم. نباید بگذاریم بیشتر از این بجوشد چون طعم شربت را بد می کند.

شربت توت فرنگی

تفاله ها را دور می اندازیم و درون آب باقیمانده از توت فرنگی، شکر را اضافه می کنیم. گاهی هم می زنیم تا وقتی که شربت قوام بیاید. در این فاصله کف روی مربا را با کفگیر می گیریم. قوام که آمد، حرارت را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم سرد شود. سرد که شد، درون شیشه مورد نظر می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم.

شربت توت فرنگی

البته شایان ذکر است که رنگ مربای توت فرنگی همیشه صورتی می شود. ولی این مرتبه به دلیل اینکه توت فرنگی ها خیلی قرمز بودند (توت فرنگی سنندج بود ) و خیلی هم رنگ داشت ، رنگش پررنگتر شد.

لینکهای مرتبط :

مربای توت فرنگی

کیک توت فرنگی خانگی

نکاتی در خصوص تهیه مربا

نوش جان ؛ گوارای وجود !

۳ دیدگاه

  1. ناشناس ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
  2. nahid ۲۹ خرداد ۱۳۸۸
  3. شهنام ۲۷ خرداد ۱۳۸۷