کتلت

مواد لازم :

گوشت چرخ کرده :  250 گرم

سیب زمینی پخته: دو عدد

سیب زمینی خام: یک عدد

پیاز : یک عدد رنده شده

تخم مرغ : یک عدد

نمک و زردچوبه : به میزان لازم

سبزی خشک معطر : در صورت تمایل

چاشنی کتلت و همبرگر : در صورت تمایل

طرز تهیه :

اندازه ها تقریبی است. هرجور دوست دارید مواد را با هم ترکیب کنید. ولی سیب زمینی خام را حتماً بزنید. گوشت چرخ کرده را درون کاسه می ریزیم. سیب زمینی ها را اعم از خام و پخته، رنده می کنیم و به گوشت اضافه می کنیم. یک عدد تخم مرغ می زنیم و به همراه نمک و زردچوبه و در صورت تمایل سبزی خشک معطر، مواد را حسابی چنگ می زنیم. اگر خواستیم چاشنی مخصوص کتلت را نیز اضافه می کنیم. خوب که ورز دادیم، تکه ای بر می داریم و در دست به شکل مورد نظر در می آوریم. بیضی یا گرد. سپس در روغن داغ، دو طرف را سرخ می کنیم.

کتلت

برای تزئین هم ، هر کاری که دوست داشتید بکنید. سیب زمینی هایی که به شکل گل هستند را که دیگر بلد هستید.

نکته : همانطور که در پست سیب زمینی سرخ کرده دیدیم، برای سیب زمینی های گلی (!)، ابتدا سیب زمینی را بپزید. بعد به صورت ورقه های نیم سانتی متری برش دهید. سپس با قالبهای دلخواه شکل دهید. وقتی که سیب زمینی نیمه پخته باشد، به راحتی می توان آن را قالب زد.

نکته ۲ : وقتی سیب زمینی ها را قالب زدید، مقداری سیب زمینی اضافه می آید. یعنی زوایدش را هیچ کاری نمی شود کرد. آدم می ماند چه کند. غصه نخورید ! ما فکر اینجا را هم کرده ایم ! می توانید زوائد  را رنده کرده و درون مایه کتلت بریزید. اینطوری اسراف نمی شود و ما زودتر به خودکفایی می رسیم !

نوش جان ؛ گوارای وجود !

پست مرتبط :

سیب زمینی سرخ کرده

۹ دیدگاه

  1. گل نرگس ۱۷ دی ۱۳۹۱
  2. shilan ۲۹ مرداد ۱۳۹۰
  3. ناشناس ۱۳ تیر ۱۳۸۸
  4. زهرا ۱۳ بهمن ۱۳۸۷
  5. صندوقک ۲۹ خرداد ۱۳۸۷
  6. saloomeh ۲۸ خرداد ۱۳۸۷
  7. نغمه ۲۸ خرداد ۱۳۸۷
  8. نجمه ۲۸ خرداد ۱۳۸۷
  9. سینا ۲۸ خرداد ۱۳۸۷