کیک موزی با روکش شکلاتی

کیک موزی با روکش شکلاتی

چند وقت پیش توی بازارچه کتاب،‌ با کتاب جالبی برخورد کردم به نام ۵۳ نوع کیک! جالبی اش این بود که این کتاب جیبی بود و شامل ۵۳ نوع دستور پخت کیک بود بدون عکس. خریدم آوردم خونه و امروز یکی از دستوراتش رو که طرز تهیه کیک موزی بود رو به کارگرفتم و این کیک رو پختم. روکش شکلاتی اش رو هم خودم بهش اضافه کردم که بعدا در موردش توضیح می دم.

کتاب 53 کیک

این کتاب نوشته خانم اکرم بهرامی است. این دستورش که خوب بود و کیکش خوب از آب دراومد. ایشالا بقیه اش هم همینطوره.

مواد لازم جهت تهیه کیک موزی:

آرد: ۲ لیوان

موز: ۲ عدد

تخم مرغ: ۳ عدد

شیر: نصف لیوان

شکر: ۵/۱ لیوان

بکینگ پودر: ۲ قاشق چایخوری

گردوی خرد شده: ۳ قاشق غذاخوری (‌که من نریختم)

وانیل: کمی

روغن مایع: نصف لیوان

طرز تهیه:

اول همه فر را روشن می کنیم. روغن و شکر را می زنیم تا کرم رنگ شود. من تا قبل از رسیدن به مرحله اضافه کردن آرد، از غذاساز استفاده می کنم. به این صورت که روغن و شکر رو ریختم توی غذاساز. همینطور که کرمی شده بود، تخم مرغها رو یکی یکی اضافه می کنیم. البته بین هر کدام، کمی صبر می کنیم که قبلی حسابی به خورد مایه کیک برود. وانیل را هم می ریزیم. شیر و موز خرد شده را هم داخل مایه می ریزیم. در دستور اصلی آمده که اینجا باید گردوی خرد شده را هم بریزیم. اگه دوست داشتید بریزید. باید خوشمزه بشه ولی من نریختم. در این مرحله من مواد رو از داخل غذاساز بیرون آوردم و به یک کاسه منتقل کردم. حالا آرد و بکینگ پودر رو با هم مخلوط می کنیم و کم کم در چند مرحله به مواد اضافه می کنیم و به آرومی با لیسک هم می زنیم. تا مقدار قبلی در مایه حل نشده، بقیه رو نمی ریزیم. اینقدر که مایه یکدست بشه. قالب رو چرب می کنیم و مایه رو توش می ریزیم. توی کتاب نوشته (‌تنبلی کار زشته!) به مدت ۴۰ دقیقه در حرارت ۱۷۵ سانتیگراد. ولی به نظر من در حرارت ۱۹۰ پخته بشه بهتره. زودتر حاضر می شه.

کیک موزی

تا اینجا طبق دستور کتاب بود تقریبا. چند وقت پیش توی مغازه شیرینی فروشی با محصولی روبرو شدم به نام روکش شکلاتی مخصوص کیک و شیرینی. یعنی برای اینکه روی کیکها و شیرینی ها شکلات بزنیم احتیاجی نیست خودمون روکشش رو تهیه کنیم. توی این کتاب نوشته بوسیله خامه و شکلات می شه گاناش شکلاتی تهیه کرد و اونو روی کیک مالید. ولی این حاضری بود و من خریدم و روی این کیک استفاده کردم.

چند وقت پیش توی یه قنادی یه تزئین جالب از کیک دیدم که اومدم روی این کیک پیاده کردم. به این صورت که کیک رو به دو نیمه مساوی تقسیم می کنیم و هر کدوم رو توی یه ظرف جداگانه قرار می دیم و روی هر کدوم روکش شکلاتی اش رو می زنیم. می ذاریم چند ساعت توی یخچال تا خنک بشه.

کیک موزی

سپس اونها رو اینطوری روی هم قرار می دیم:

کیک موزی

البته من زمانی که می خواستم لایه بالایی رو روی پایینی قرار بدم، یه کم فشار زیادی دادم و وسطش ترک خورد. شما مواظب باشید. بعدش با موز می تونید تزئینش کنید. برای اینکه موزها سیاه نشه، می تونید یه کم ژلاتین و شکر رو با آب مخلوط کنید و مثل ژله دربیارید رو روی موزها بزنید. بازم بذارید توی یخچال تا خودش رو بگیره.

نکته مهم: این روکش های آماده شکلاتی رو هرگز با آب مخلوط نکنید چون گلوله می شه و غیرقابل استفاده .

نوش جان؛ گوارای وجود !

۳۴ دیدگاه

  1. پروانه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
  2. مژده ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
  3. یاسین جبارزاده ۱ اسفند ۱۳۹۳
  4. ژرنا ۲۳ مرداد ۱۳۹۳
  5. اليا ۵ مرداد ۱۳۹۳
  6. متین ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
  7. آنا ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
  8. ناشناس ۵ فروردین ۱۳۹۳
  9. رکسانا ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
  10. tati ۱۵ دی ۱۳۹۲
  11. صدف ۱۲ دی ۱۳۹۲
  12. ستایش ۷ دی ۱۳۹۲
  13. المیرا ۶ آذر ۱۳۹۲
  14. زینب ۱۲ آبان ۱۳۹۲
  15. مهتاب ۱۵ مهر ۱۳۹۲
  16. مریم ۱۲ شهریور ۱۳۹۲
  17. مریم ۱۲ شهریور ۱۳۹۲
  18. ناشناس ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
  19. پریا ۲۶ تیر ۱۳۹۲
  20. leila ۱ فروردین ۱۳۹۲
  21. نسترن ۱ دی ۱۳۹۱
  22. مریم ۲۲ آذر ۱۳۹۱
  23. مریم ۲۲ آذر ۱۳۹۱
  24. معصومه ۱۰ آبان ۱۳۹۱
  25. هانیه ۹ آبان ۱۳۹۱
  26. زهرا ۱۸ مهر ۱۳۹۱
  27. ترانه ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
  28. دامون ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱
  29. ناشناس ۱۸ اسفند ۱۳۹۰
  30. سحر ۹ بهمن ۱۳۹۰
  31. حدیث ۹ بهمن ۱۳۹۰
  32. امید دولت خواه ۲۸ دی ۱۳۹۰
  33. مینو ۹ آبان ۱۳۹۰
  34. ami ۱۲ شهریور ۱۳۹۰