پنه

چند ماه پیش یه پست داشتیم به اسم تالیاتلی. در حقیقت یه جور پاستا که هر کس می تونه با سس دلخواهش بخورتش ! شکر خدا این روزها تنوع ماکارونی ها خیلی زیاد شده. یه نوع پاستا هست به اسم « پنه ریگاته » که به صورت استوانه کوچیکه که دو سرش رو به صورت اریب بریده اند ! ( حالا کی بریده، ما نمی دونیم !)

طبق معمول همه پاستاها، به سس احتیاج داره. شما می تونید از سس تالیاتلی هم استفاده کنید. البته اینم تقریبا همونه ولی دیگه کالباس نداره. اگه خواستید کالباس هم بریزید.

مواد لازم :

پنه ریگاته

سس برای پنه :

یکی دو لیوان آب مرغ

سه چهار قاشق خامه

جعفری تازه

قارچ رنده شده با رنده ریز

فلفل سیاه

آویشن ( یا می تونید از ادویه ای که توی لازانیا هست استفاده کنید منتها وقتی که می خواهید لازانیا بخورید، دیگه ادویه ندارید! پس بهتره از همین آویشن استفاده کنید. )

فلفل دلمه رنده شده با رنده ریز سس مایونز : دو سه قاشق

سس مایونز : سه چهار قاشق

طرز تهیه :

شما بنا به ذائقه تون می تونید مواد داخل سس رو تغییر بدید. ولی به نظر من اگه از قارچ و فلفل دلمه ای استفاده می کنید، بهتره خیلی ریز باشه و به چشم نیاد. با رنده ریز، رنده کنید. همه مواد رو توی آب مرغ بریزید. خامه و جعفری رو بذارید برای آخر. سس که غلیظ شد، یه ملاقه از سس رو توی یه کاسه دیگه بریزید، حرارتش که کم شد، خامه رو بریزید و خوب هم بزنید. سپس اونو به سس روی حرارت اضافه کنید. حرارت باید خیلی کم باشه که نجوشه. سس مایونز رو هم بریزید.جعفری رو هم اضافه کنید. به نظر من بهتره این غذا یه کم تند باشه. یعنی این دیگه شمایید که به این غذا طمم می دید. پس از ادویه هایی که دوست دارید استفاده کنید. ( به شرط اینکه مزه هاشون به هم بیان.)

توی این فاصله آب رو جوش بیارید و پنه ها رو بریزید توش و بعد از بیست دقیقه آبکش کنید. همونطور که داغند، داخل سس روی حرارت بریزید و با هم مخلوط کنید. حدود پنج دقیقه بذارید روی حرارت بمونه تا مزه سس حسابی به خورد پنه ها بره. بعدش توی ظرف مورد نظر بکشید و نوش جان نمایید.

 

پنه

نکته :

چون که قراره مواد رو توی سس بریزید، بهتره سس رو توی ظرف بزرگ تهیه کنید یا اگه توی ظرف کوچیک درست می کنید، در انتها به ظرف بزرگتری منتقل کنید که پنه های آبکش شده توش جا بشن.

 

پست های مرتبط :

تالیاتلی

ماکارونی با لوبیا

پاستای آتش و یخ

پاستا با سس آلفردو

لازانیا

پاستا

 

نوش جان ؛ گوارای وجود !

۸ دیدگاه

  1. azin ۲۸ خرداد ۱۳۹۰
  2. ناشناس ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۹
  3. پریسا ۱۶ مهر ۱۳۸۸
  4. رامتين ۱۴ بهمن ۱۳۸۷
  5. dark knight ۱۲ بهمن ۱۳۸۷
  6. نازنین ۸ بهمن ۱۳۸۷
  7. مطبخ شیما ۸ بهمن ۱۳۸۷
  8. سعیده ۷ بهمن ۱۳۸۷