سیب زمینی سرخ کرده – ۲

قبلا یه پستی داشتیم به نام « سیب زمینی سرخ کرده» که در اون توضیح دادیم که بهتره سیب زمینی ها یه کم پخته بشوند، بعد سرخ شوند. چند روز پیش در تالار گفتمان سایت آشپزآنلاین، در مورد سیب زمینی سرخ کرده بحث شده بود و دوستان راههایی رو برای بهتر سرخ کردن سیب زمینی ارائه داده بودند. منم دیشب یک سری از اونها رو کنار هم گذاشتم و یه جور دیگه سیب زمینی ها رو سرخ کردم. حالا با هم این نکات رو مرور می کنیم:

بهتره اول سیب زمینی ها رو درشت خرد کنیم. سپس به مدت یکی دو ساعت درون آب یخ قرار بدیم. این کار باعث می شود ماده زائد درون سیب زمینی از بین برود. برخی از بیماران که نباید سیب زمینی بخورند ( مثل بیماران دیالیزی که سموم بدن به سختی دفع می شود) دکتر توصیه می کند اگر مایل به خوردن سیب زمینی هستند، اول دقایقی آن را درون آب بگذارند که سموم سیب زمینی دفع شود.

اگر اندکی در شکل دقت کنید، تکه های یخ را می بینید. نکته مهم اینکه برخی عادت دارند شب تا صبح سیب زمینی را درون آب بگذارند. به نظر من این کار را نکنید چون دیگر چیزی از مواد غذایی آن باقی نمی ماند!

2009-may-09-pic1

بعد از یکی دو ساعت، در قابلمه ای آب را جوش بیاوردید و زمانی که آب جوش آمد، سیب زمینی ها را در آن بریزید. انگار که می خواهید آنها را مثل برنج آبکش کنید. نکته مهم اینکه بیشتر از ۵ دقیقه سیب زمینی ها رو درون آب جوش نباشند وگرنه له می شوند.

2009-may-09-pic2

بینندگان عزیز! لطفاً به گیرندگان خود دست نزنید. تصویر، مات نیست. بلکه این تصویر سیب زمینی درون آب جوش است!!!

بعد از ۵ دقیقه سیب زمینی ها رو آبکش می کنیم و روی آن آب سرد می ریزیم. می ذاریم آبش حسابی بره. در این فاصله روغن رو داغ می کنیم. من خودم برای سرخ کردن موادی از این دست که باید در روغن فراوون سرخ بشوند، یه شیر جوش کوچیک دارم. مقدار روغنی رو که قراره توی یه ماهیتابه بریزم و پخش بشه، توی این شیر جوش می ریزم تا ارتفاع روغن بالا بیاد.

روغن که حسابی داغ شد، سیب زمینی ها رو خیلی با حوصله توی روغن می چینیم. نباید روی هم باشند وگرنه خوب سرخ نمی شوند.

2009-may-09-pic3

می تونید این سیب زمینی ها رو در کنار سوسیس سرخ کرده، میل نمایید.

2009-may-09-pic4

درست کردن این سوسیس های با شخصیت هم که خیلی آسونه. سر هر سوسیس رو به دو قسمت تقسیم می کنیم. با چاقو یه + روش می زنیم. و دوباره در کنار هر ضلع، برش دیگری ایجاد می کنیم. وقتی که داریم سرخ می کنیم، سر سوسیس ها رو زیر روغن می کنیم. کم کم گل از گل سوسیس ها باز می شه. من یه دونه سیب زمینی خام رو پوست گرفتم. و از زیرش یه جوری برش زدم که صاف روی بشقاب وایسه. سپس سوسیس ها رو با وسیله خلال دندون روی سیب زمینی خام، قرار دادم. اطرافش رو هم که سیب زمینی سرخ کرده ریختم.

نکات مهم :

آنچه که بر همگان واضح و مبرهن است، این است که از تمام دستورات بر می آید که سیب زمینی را قبل از سرخ کردن، قدری بپزیم. همه راز ترد شدن سیب زمینی سرخ کرده، همین است و بس! اگر سیب زمینی ها را خلالی درون آب جوش بریزیم، ۵ دقیقه کافیه. اگر از اول درسته بذاریم بپزه، ۲۰ دقیه بسه. بقیه کارها، ریزه کاریه.

نوش جان ؛ گوارای وجود !

۲۸ دیدگاه

  1. sana ۲۹ مرداد ۱۳۹۳
  2. سعيده ۲۱ مهر ۱۳۹۲
  3. زهره ۲۱ مهر ۱۳۹۲
  4. محمود ۲۸ اسفند ۱۳۹۱
  5. مریم ۱۴ بهمن ۱۳۹۰
  6. شیوا ۱۴ آذر ۱۳۹۰
  7. مریم ۱۵ اسفند ۱۳۸۹
  8. محمدرضا ۲۵ آذر ۱۳۸۹
  9. MARYAM ۲۱ شهریور ۱۳۸۹
  10. ثمين ۲۶ خرداد ۱۳۸۹
  11. مرضیه ۱۸ اسفند ۱۳۸۸
  12. صبا ۲۵ آبان ۱۳۸۸
  13. تینی ۱۵ آبان ۱۳۸۸
  14. پریا ۱۱ خرداد ۱۳۸۸
  15. نی‌نی گلابی ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۸
  16. پري ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۸
  17. leila ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۸
  18. هستی ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۸
  19. دل نوشته ... فائزه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۸
  20. سولماز ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۸
  21. بهار ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۸
  22. بهار ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۸
  23. ناشناس ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۸
  24. کویریات ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۸
  25. رویا ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۸
    • سورملینا ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۸
  26. رامین ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۸